Перші вантажні судна пройшли по новому руслу Суецького каналу в Єгипті після підписання указу про його відкриття президентом країни Абдель Фаттаха ас-Сісі. У момент початку судноплавства по новому каналу – історичної події для Єгипту та світової торгівлі – всі судна, що знаходяться в морях і гаванях, одночасно подали вітальний сигнал. У заходах, приурочених до знаменної події, беруть участь високопоставлені делегації з більш ніж 90 держав.
До намету на березі нового гідротехнічної споруди, де розташувалися гості, ас-Сісі прибув на найстарішої в арабської республіки яхті "Аль-Махруса". Саме це судно першим пройшло майже 146 років тому за старим Суецькому каналу в день його відкриття.
Таким чином, яхта втретє в історії брала участь у відкритті судноплавства по Суецькому каналу.
У серпні 1865-го "Аль-Махруса" пройшла свій перший шлях від берегів Темзи до порту Олександрії. На ній єгипетський хедив Ісмаїл з коронованими особами з Європи проплив в 1869 році по водній артерії, що з'єднала води Середземного та Червоного морів. У 1975 році покійний президент АРЄ Анвар Садат відкрив на цій яхті вдруге судноплавство по Суецькому каналу після арабо-ізраїльської війни 1973 року. На цей момент відреставрована яхта використовується як круїзне судно в Середземномор'ї.
Весь маршрут до бухти Ісмаілія президент Єгипту в оточенні членів уряду країни перебував на капітанському містку, одягнений у військову форму.
Прохід судна по каналу супроводжував повітряний і водний парад. За "Аль-Махруса" на чолі колони слідував флагманський корабель ВМС АРЄ – фрегат "Тахіа Маср". У небі баражували вертольоти ВПС АРЄ. Свою майстерність продемонстрували єгипетські пілоти, що керували винищувачами "Рафаль" і F-16.
З встановлених по периметру узбережжя динаміків лунали патріотичні пісні.
"Ця водна артерія – не просто технічний проект – вона відкриває шлях тисячам нових проектів, – заявив на церемонії в Ісмаїлії єгипетський лідер. – Всі вони відповідають сподіванням єгиптян, які заслуговують гідної та сучасного життя. Ми прагнемо до створення міжнародної промислової зони в районі Суеца , що дозволить значно збільшити товарообіг Єгипту з іншими країнами".
Він також нагадав, що "новий Суецький канал споруджений єгипетським народом, незважаючи на економічні труднощі і загрози терористів". "Банди терористів і екстремістів намагалися завдати шкоди єгиптянам і зупинити їх рух до прогресу, – сказав він. – У цій боротьбі єгипетські збройні сили здобули перемогу. Протидіючи терористичним угрупованням вони захищали не тільки свою країну, але й увесь інший світ від сил зла". За його словами, відповіддю на терор і ненависть "стало життєлюбність і плани розвитку національної економіки".
У Каїрі та інших містах Єгипту проходять святкові демонстрації з нагоди урочистого відкриття нового Суецького каналу.
Незважаючи на сильну спеку, на площі Тахрір у центрі столиці з'явилися натовпи людей з національними прапорами і портретами президента ас-Сісі. Як повідомлялося, готується масове ходу центральними вулицями Каїра і Гізи. Мітинги та фестивалі проходять в Олександрії та інших провінціях.
На честь відкриття дублера Суецького каналу влади АРЄ оголосили 6 серпня офіційним вихідним днем і вирішили зробити, як вони висловилися, "подарунок всьому світу". Всі бажаючі зможуть безкоштовно пройти в єгипетські музеї, на спеціально організовані виставки, відвідати вистави та концерти. У Національному музеї в Каїрі, відомому своєю найбагатшою колекцією старожитностей, проходить виставка, присвячена історії каналу.
Особливу увагу в Єгипті приділили питанню безпеки. В останні роки в АРЄ значно погіршилася ситуація у сфері безпеки. У Каїрі та інших містах регулярно відбуваються теракти і напади на силовиків. ВС і МВС республіки спільно ведуть кампанію проти екстремістських угруповань на півночі Синайського півострова.
На цьому тлі відкриття одного з ключових об'єктів в історії Єгипту супроводжувалося надзвичайними заходами. Близько 10 тис правоохоронців забезпечують безпеку в країні під час урочистих заходів. Під особливу охорону з 1 серпня взяті життєво важливі об'єкти АРЄ.
На випадок екстрених ситуацій мінохоронздоров'я Єгипту на час урочистостей направив більше 600 бригад лікарів для надання швидкої медичної допомоги нужденним, в районі Суецького каналу розбиті польові шпиталі.
Про намір побудувати новий канал влади АРЄ оголосили 5 серпня 2014-го напередодні 145-річчя відкриття старого Суецького каналу. Заявлений проект отримав масову підтримку населення Єгипту. Необхідні для його реалізації кошти – близько $8 млрд – були зібрані за вісім днів шляхом продажу інвестиційних сертифікатів Суецького каналу єгиптянам – іноземці не мали права їх купити. Цей крок дозволив зібрати $8,2 млрд і уникнути іноземних кредитів.
Спочатку планувалося прокласти нове русло за три роки, проте президент країни Абдель Фаттах ас-Сісі наполіг, що будівництво має бути завершене за рік. Його вказівку було виконано. За цей час вдалося прокопати нове русло по пустинній території, а також поглибити і розширити діючий канал.
Інженерно-технічні роботи проводили 17 цивільних компаній по патронажем збройних сил АРЄ. Пізніше до них підключилися шість зарубіжних фірм, зокрема, із США, Бельгії та Нідерландів. Основний етап робіт завершився 15 липня, а через десять днів перші великотоннажні судна випробували русло нової водної артерії. Після цього інженери поглибили дно до 24 метрів, в результаті чого стало можливим проходження супертанкеров.
Фотографія від 31 грудня 2007 показує вид з повітря на південний входу в Суецький канал
На сьогоднішній день до 22% міжнародних контейнерних перевезень припадає на Суецький канал, який з'єднав в 1869 році Середземне і Червоне моря. Однією з причин створення нового русла є низька пропускна здатність каналу – 47 суден на добу. З введенням в дію додаткового гідротехнічної споруди вона збільшується до 97 суден, скорочується час очікування з 18 до 11 годин.
Використання Суецького каналу забезпечує більшу частину валютних надходжень в єгипетську скарбницю нарівні з туризмом.
За підрахунками експертів, до 2023 року доходи від експлуатації оновленого і доповненого гідротехнічної споруди зростуть майже втричі, досягнувши 13,5 млрд доларів. Кошти підуть на розробку інших амбітних проектів. У їх числі зведення на площі 76 тис. кв. км транспортно-логістичної вузла. Мова йде про будівництво судноверфей, заводів з виробництва контейнерів, автоскладальних цехів та інших промислових об'єктів.
Під Суецьким каналом інженери проведуть не менше шести тунелів, які з'єднають африканську частину країни з Синайським півостровом. У перспективі буде створено до мільйона робочих місць.