Крах російського Airbus-321 в Єгипті: всі подробиці і версії

Серед основних версій авіакатастрофи в небі над Синайським півостровом – технічна несправність і вибух

Весь світ продовжує обговорювати трагедію, яка сталася в суботу, 31 жовтня, на території Єгипту – там зазнав аварії російський туристичний лайнер Airbus-321 компанії "Когалимавіа". На борту літака було 224 людини. Жодному з них не вдалося вижити. Серед загиблих – росіяни, 4 українця і 1 білорус.

Що сталося

Реклама

Лайнер виконував рейс №9268 маршрутом Шарм-ель-Шейх – Санкт-Петербург. Майже всі пасажири – туристи, які поверталися з відпочинку. Борт вилетів до місця призначення в 6:51 за місцевим часом (однакове з київським), проте, як стало відомо пізніше, через 23 хвилини після зльоту зазнав аварії.

Перші повідомлення про пропажу літака почали з'являтися близько 9:00. Спочатку повідомлялося, що лайнер зник з радарів – о 7:14 він не вийшов на зв'язок з Ларнакою (Кіпр).

076021-01-08

Реклама

Літак зник з радарів через 23 хвилини після вильоту. Фото: AFP

Почалася пошукова операція. Вже близько 10:00 єгипетські ЗМІ повідомили про виявлення уламків літака в гористій місцевості недалеко від Ель-Аріша.

659384_main

Реклама

Лайнер зазнав аварії на Синайському півострові. Фото: AFP

До місця падіння лайнера на Синайському півострові попрямували 45 машин швидкої допомоги, заявив прем'єр-міністр Єгипту Шериф Ісмаїл.

077757-01-08

На місце катастрофи виїхали десятки швидких. Фото: AFP

Рятувальники почали пошуки пасажирів, в надії знайти когось живим. Операції заважала величезна територія місця трагедії – уламки літака були розсипані на рослині 20 кілометрів.

659383_main

У катастрофі ніхто не вижив. Фото: AFP

Однак вже до полудня єгипетська влада заявила, що, з великою ймовірністю, в трагедії ніхто не вижив. Офіційне повідомлення про загибель всіх людей на борту з'явилося після 14.00.

Історія розбитого A321-231

Вік А321 авіакомпанії "Когалимавіа" перевищував 18 років. Аеробус A321-231 (реєстраційний номер EI-ETJ), який зазнав аварії над Синайським півостровом, був одним з кращих в ліванській авіакомпанії Middle East Airlines (МЕА) у період 1997-2003 рр. Про це повідомив колишній інженер компанії Рамзі Хамра.

"Я добре пам'ятаю цю машину. Двигуни літака працювали ідеально", – сказав він. Ветеран протягом 36 років відповідав за готовність літаків МЕА до вильоту. Рік тому він вийшов на пенсію.

"Вік для такого класу літака нічого не значить. Він міг літати ще дуже довго. Була потрібна тільки регулярна профілактика", – стверджує експерт.

Втім, середній вік 17 літаків Middle East Airlines складає всього 5-6 років. У її повітряному флоті 11 аеробусів А320-200, чотири А330-200 і два А321-200.

"Аеробус А321-231 був переданий МЕА турецької Onur Air в дуже хорошому стані", – говорить він. У 2012 році лайнер поповнив парк "Когалимавіа".

У свою чергу дин з провідних італійських експертів з авіакатастроф, засновник сайту air-accidents.com Антоніо Бордони. у коментарі РІА Новини нагадав історію лайнера Airbus-321, який раніше вже ставав учасником серйозного інциденту.

"Цей літак в 2001 році при посадці вдарився об посадкову смугу хвостовою частиною. Важливо нагадати, що 12 серпня 1985 під Токіо розбився Boeing 747 (рейс JAL123), який раніше також мав подібне пошкодження хвостовій частині. Після ремонту Boeing здійснив 12 318 польотів. У цьому зв'язку цікаво було б дізнатися, скільки рейсів скоїв розбився лайнер "Когалимавіа" після того інциденту", – додав Бордони.

Версії

На цей момент офіційної версії, що стало причиною катастрофи літака, немає. Міжнародні фахівці вже приступили до розшифровки "чорних ящиків", які, за словами експертів, знаходяться в доброму стані, однак дані про хід дослідження доступні тільки з джерел.

Підготовка доповіді про катастрофу російського лайнера А321 на Синайському півострові займе від однієї до чотирьох тижнів і буде залежати від стану "чорних скриньок". Про це повідомив офіційний представник єгипетського уряду Хусам аль-Кавіш.

За його словами, в одному з бортових самопісцеи міститься інформація про стан систем літака, в іншому – переговори пілотів і відбувається в салоні лайнера.

"Міністр цивільної авіації запевнив, що "чорні ящики" були виявлені в хорошому стані, тому доповідь має бути підготовлений в короткий період – від однієї до чотирьох тижнів", – зазначив представник єгипетського уряду.

Експертам потрібно більше часу, так як територія катастрофи дуже обширна – порядку 20 квадратних кілометрів. Глава Росавіації Олександр Нерадько повідомив, що руйнування літака відбувалося в повітрі на великій висоті, про що свідчить характер уламків на місці катастрофи.

"Наші фахівці, які беруть участь у розслідуванні, разом з єгипетською комісією з розслідування, вперше виїхали на місце події. Місце події представляє з себе дуже велику площу – понад 20 квадратних кілометрів, в цілому зона розкиду елементів конструкцій літака представляє з себе витягнутий еліпс, довжиною близько 8 кілометрів і шириною близько 4 кілометрів. Все свідчить про те, що відбувалося руйнування конструкції літака в повітрі на великій висоті", – сказав він.

png_06

Члени комісії з розслідування причин аварії пасажирського лайнера прийшли до висновку, що смерть всіх людей, що знаходилися на борту, настала практично одночасно. Згідно з останніми даними, пасажири померли з різницею в п'ять-сім хвилин.

Таким чином, експерти встановили, що нештатна ситуація розвивалася стрімко, повідомляє LifeNews. По всій видимості, з моменту повної втрати швидкості лайнером на висоті близько десяти тисяч метрів до руйнування фюзеляжу під час падіння пройшло всього кілька хвилин.

080234-01-08

За словами експертів, руйнування літака відбувалося в повітрі на великій висоті. Фото: AFP

Фахівці також з'ясували, що літак почав розвалюватися з правого борту в хвостовій частині. Згідно з даними сайту Flightradar24, що відслідковує авіаперельоти в реальному часі, перед тим, як зникнути з радарів, літак знижувався зі швидкістю приблизно 1800 метрів на хвилину.

1.Зовнішній вплив

Російська авіакомпанія "Когалимавіа", якій належить звалився літак А321, вважає причиною катастрофи зовнішній вплив, заявив журналістам гендиректор компанії Олександр Снаговський.

У компанії заявили, що А321, потерпілий крах над Синайським півостровом, не міг зруйнуватися в повітрі через відмову будь-якої з технічних систем. При переході до падіння літак, найімовірніше, отримав значні конструктивні ушкодження, вважають в "Когалимавіа".

Представник авіакомпанії також повідомив, що обидва двигуни А321 пройшли 26 жовтня пройшли бароскопічний тест і ніяких проблем виявлено не було.

2. Проблемний борт і регулярні аварії

Airbus-321 належав "Когалимавіа", компанії, на счету которой уже было несколько аварий, йдеться в програмі "Ранок з Україною" на каналі "Україна".

"Цей конкретний борт був, що називається, битим і проблемним. Тобто його на землі якийсь час назад вдарили машиною або телескопічним трапом. Та й раніше у нього було безліч технічних відмов", – повідомляє колишній працівник авіакомпанії, чиє ім'я не називається.

За його словами, люди, які піднімалися на борт літаків "Когалимавіа" вже ризикували.

"З лайнерами цієї компанії аварії відбувалися регулярно. У січні 2010-го їх Ту-154 зробив аварійну посадку "на черево". Тоді майже 40 пасажирів отримали серйозні поранення. У квітні того ж року аеробус, що летів з Єгипту до Москви, аварійно приземлився в "Домодєдово". Тільки дивом пасажири обійшлися переляком. У 2011-му лайнер "Когалимавіа" загорівся прямо на злітній смузі Сургутського аеропорту. Тоді троє людей загинули, ще 43 пасажири отримали травми", – йдеться в сюжеті.

Після цієї трагедії авіакомпанія навіть змінила назву на "Метроджет". Але і це не допомогло перервати низку невдач, тому що справа не в банальне невезіння, кажуть колишні співробітники компанії. Аеробусу А321, що розбився 31 жовтня, було тільки 18 років. За мірками літаків це досить юний вік. Але незважаючи на це, на його роботу останнім часом активно скаржився екіпаж. Пілоти кілька разів зверталися до технік аеропорту Шарм-ель-Шейха: у літака відмовляли двигуни.

Однак поки що представники "Когалимавіа" заперечують будь здогади про те, що вони знали про несправність літака перед вильотом. Чи так це насправді, зараз з'ясовує прокуратура. Поки триває слідство, люди масово відмовляються літати лайнерами компанії, а "Ространснадзор" вже заборонив польоти всіх інших аеробусів А321, що належать "Когалимавіа".

Другий пілот розбився в Єгипті, російського лайнера Сергій Трухачов скаржився на технічний стан літака перед вильотом, розповіла в інтерв'ю телеканалу НТВ його колишня дружина.

"Старша дочка з ним зідзвонювалися перед тим, як він полетів. Скаржився перед польотом, що технічний стан літака залишало бажати кращого", – розповіла вона телеканалу.

png_12

МНС РФ опублікувало знімки місця аварії Аirbus А-321 з космосу

2. Вибух

Американський інфрачервоний супутник зафіксував теплову спалах в той же час і в тому ж місці, де перед катастрофою перебував російський пасажирський літак Airbus A321.

Про це повідомляє NBC News з посиланням на високопоставлених чиновників оборони.

За його словами, американські розвідники вважають, що спалах є свідченням вибуху на борту літака – це міг бути вибух у паливних баках або бомби.

У той же час інфрачервоний супутник не зафіксував ніяких свідчень попадання в літак ракети – за нею б залишався тепловий слід.

"Припущення про те, що літак був збитий ракетою, тепер не обговорюється", – сказав чиновник.

Інший чиновник також підтвердив слова першого джерела. Він заявив, що літак розпався в повітрі на великій висоті через "якого-небудь вибуху".

Водночас частини зваленого в Єгипті російського А321 досліджують на предмет вибухівки, повідомило РІА Новини джерело в Каїрі.

"На досліджених частинах літака на даний момент слідів вибухових речовин не виявлено", – сказав він. При цьому джерело зазначило, що робота з дослідження буде продовжуватися "ще тривалий час".

Несправність всередині російського лайнера А321, що розбився в Єгипті над Синайським півостровом, призвела до пошкодження в правому борту літака до його падіння на землю. Про це 3 листопада повідомили інтернет порталу "Аль-Масрі аль-Яум" джерела в міжнародної комісії, що вивчає бортові самописці потерпілого краху лайнера.

За їхніми словами, "причиною падіння А321 стала несправність всередині літака, яка призвела до пошкодження в правому борту від хвостовій частині літака". Ті ж джерела, однак, не прояснили, чи було спочатку "пошкодження результатом яких-небудь навмисних дій в самому літаку або це була технічна несправність".

Крім того, дослідження самописців вказує, що "переговори між командиром корабля і диспетчером аеропорту в Шарм-еш-Шейху (звідки вилетів А321) проходили в звичайному режимі і в них немає свідчень про виявлення яких-небудь неполадок".

У той же час у пасажирів літака експерти виявили так звані вибухові травми. Більшість людей, за їхніми словами, що знаходилися в хвостовій частині лайнера, загинули від опіків.

659385_main

Літак розвалився в повітрі. Фото: AFP

3. Теракт

Агентство Reuters повідомило про те, що в соціальних мережах і на сайтах, які використовують екстремісти, з'явилася заява єгипетського відділення терористичного угрупування "Ісламська держава" (забороненої в Росії) про те, що вона причетна до краху лайнера.

Зокрема, бойовики написали, що це саме вони збили російський борт в помсту за бомбардування авіацією РФ їх території.

У свою чергу міністр транспорту Росії Максим Соколов назвав "недостовірною інформацією" заяву від імені "Ісламської держави" про причетність до краху літака А321 авіакомпанії "Когалимавіа" в Єгипті.

"Зараз в різних ЗМІ з'являється різношерста інформація про те, що російський пасажирський лайнер, що виконував рейс з Шарм-ель-Шейха в Санкт-Петербург, був нібито збитий зенітною ракетою, випущеною терористами. Ця інформація не може вважатися достовірною", – цитує Соколова Інтерфакс.

Загиблі

Жертвами наймасштабнішою авіакатастрофи в історії російської і радянської авіації стали 224 людини – росіяни, 4 українця і 1 білорус. Серед загиблих було 25 дітей.

321-02

"Головний пасажир". Так підписала фото з 10-місячної Діаною її мама Тетяна Громова. Знімок облетів всі світові ЗМІ. Фото: соцмережі

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
🙏 Keep Calm
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Допомога під час війни
Більше новин
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64479.97

Bitcoin Cash (BCH)

481.04

Binance Coin (BNB)

560.59

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.27

Litecoin (LTC)

81.85

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,07
54,99
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,80
51,11
26,81
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.6

Євро (€)

42.28

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти