Чому розбився Ан-148: з'явилися перші висновки розслідування МАК

Фахівці озвучили результати попереднього аналізу інформації з "чорних ящиків"

Комісія Міждержавного авіаційного комітету (МАК) оприлюднила первинні результати вивчення даних з параметричного самописця ("чорного ящика") з Ан-148, що розбився днями в Підмосков'ї.

Фахівці МАК на основі даних "чорного ящика" зробили висновок, що пілоти Ан-148 отримували невірні дані про фактичну швидкість літака.

Реклама

Експерти, грунтуючись на інформації з самописця, припускають, що причиною передачі недійсних даних про швидкість могло стати обмерзання всіх трьох приймачів повного тиску (ППТ) – первинних компонентів системи обчислення швидкості і висоти літака.

Згідно з первинними висновками фахівців МАК, обмерзання всіх трьох ППТ могло наступити через те, що обігрів датчиків був вимкнений. При цьому дані параметричного самописця свідчать про те, що в попередні 15 польотів цього борта обігрів ППТ включався перед зльотом на виконавчому старті.

"Попередній аналіз зареєстрованої інформації, а також аналіз аналогічних випадків, що мали місце в минулому, дозволяють припускати, що фактором розвитку особливої ситуації в польоті могли стати невірні дані про швидкість польоту на індикаторах пілотів, що, в свою чергу, мабуть, було пов'язано з обмерзанням ППТ при вимкненому стані систем їх обігріву", – йдеться в повідомленні прес-служби МАК.

Реклама

Як падав Ан-148: перші висновки МАК

За даними МАК, особлива ситуація почала розвиватися приблизно через 2 хв 30 сек після відриву на висоті близько 1 300 метрів і приладової швидкості 465-470 км/год, коли стали з'являтися розбіжності в показаннях швидкості від різних датчиків – від МВП1 (модуль повітряних параметрів, що включає в себе приймач повного тиску ППТ1) і МВП3 (що включає в себе резервний ППТ3). Самописець при цьому не реєстрував значення швидкості від МВП2. Істотних відмінностей в індикації висоти від тих же джерел не було, відзначили в МАК.

Первинні дані аналізу параметричного самописця свідчать про те, що через приблизно 25 секунд розбіжності досягли близько 30 км/год (швидкість від МВП1 була більше) і з'явилося повідомлення екіпажу: "V приборна – порівняти". Реєстрація разової команди на даному етапі тривала приблизно 10 секунд, після чого припинилася.

Приблизно через 50 секунд, на висоті близько 2000 метрів, таке повідомлення екіпажу літака було зареєстровано знову, причому в цей раз швидкість від МВП3 була більше і продовжувала зростати, а швидкість від МВП1 продовжувала падати.

Реклама

У МАК відзначили, що після другої появи цього повідомлення екіпаж відключив автопілот, і весь подальший політ проходив в ручному режимі.

Показання швидкості від МВП1 продовжували падати, і через 34 секунди після відключення автопілота стали рівні 0. При цьому показання швидкості від МВП3 становили 540-560 км/год.

"Протягом приблизно 50 секунд після відключення автопілота політ проходив на висоті 1700-1900 м із змінами вертикального перевантаження в межах від 1.5 до 0.5 g. Після цього, при збереженні значень швидкості від МВП1 0 км/год, почали інтенсивно падати значення швидкості від МВП3 (до 200 км/год і нижче). Надалі літак був переведений в інтенсивне зниження з кутами тангажа на пікірування 30-35 градусів і вертикальним перевантаженням до 0 g", – йдеться в первинних висновках МАК.

Перед зіткненням Ан-148 з землею показання швидкості від МВП3 почали інтенсивно рости, і до моменту зіткнення склали близько 800 км/год. Показання швидкості від МВП1 продовжували бути рівними 0.

"У момент зіткнення із землею кут тангажу на пікірування становив близько 30 градусів, за 4-5 секунд до зіткнення у літака став розвиватися правий крен, який досяг 25 градусів", – додали в МАК.

Як відомо, літак Ан-148 авіакомпанії "Саратівські авіалінії" розбився 11 лютого після вильоту з московського аеропорту "Домодєдово" в місто Орськ Оренбурзької області. На його борту знаходилося 71 особа – 65 пасажирів і шість членів екіпажу, – при цьому вижити не вдалося нікому.

Слідчий комітет Росії розглядає кілька версій катастрофи Ан-148 в Підмосков'ї. Основні – погодні умови, людський фактор і технічний стан лайнера.

За оголошеною раніше попередньою версією, літак розвалився в повітрі, що пояснювало б значну площу, на якій знаходять уламки Ан-148. Разом з тим, оперативний штаб на місці катастрофи вважає, що літак був зруйнований при зіткненні з землею: аварія сталася незабаром після зльоту, і, ймовірно, при ударі авіалайнера про грунт здетонували повні паливні баки.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
🙏 Keep Calm
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Допомога під час війни
Більше новин
"Разом нас багато"
Нас не подолати
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62997.04

Bitcoin Cash (BCH)

484.33

Binance Coin (BNB)

538.06

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum Classic (ETC)

26.05

Litecoin (LTC)

79.15

ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
52,82
27,61
55,40
53,40
54,40
26,89
56,40
54,40
53,79
28,14
56,49
54,96
54,95
27,76
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,50
51,01
26,95
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡
Вони нас підтримали
легенди спорту

ВЕЙН ГРЕЦЬКІ. Ми всі згодні, що це безглузда війна. Ми всі бажаємо всім в Україні всього найкращого та молимося за них.

ПЕЛЕ. Я надсилаю свою солідарність народу України. Я молюся і прошу Бога, щоб запанували мир, свобода та любов

ДОМІНІК ГАШЕК. Кожен дорослий у Європі добре знає, що Путін – божевільний убивця, і що Росія веде наступальну війну проти вільної країни та її народу.

ПАОЛО МАЛЬДІНІ. Ніхто не очікував побачити війну на європейській землі, ми хочемо бути на боці народу України.

КЛАУДІО ТАФФАРЕЛ. Дорогі друзі, українці! Наразі весь світ стежить, хвилюється та обурений тим, що відбувається в Україні. Бажаю, щоб на вашу землю якнайшвидше повернувся мир.

1 /2
Валюта
Курс гривні сьогодні

Валюта

Ціна (грн)

Долар США ($)

39.57

Євро (€)

42.16

"Ми з України"
Наш плейлист

PROBASS ∆ HARDI

"Доброго вечора"

PROBASS ∆ HARDI

Макс Барських

"Буде весна"

Макс Барських

Олександр Пономарьов

"Україна переможе"

Олександр Пономарьов

Антитіла

"Топити за своє"

Антитіла

ТНМК и Kozak System

"Мамо"

ТНМК и Kozak System
Співаймо разом!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти