Стали відомі подробиці пожежі на споруджуваному дизель-електричному криголамі "Віктор Черномирдін" в Санкт-Петербурзі, який за заявами РФ, стане найбільшим в світі судном цього типу. Як повідомлялося, пожежники ліквідували відкрите горіння на площі 300 кв. м о 21:10 27 листопада.
У МНС назвали причину пожежі. За попередньою версією, займання сталося через порушення техніки безпеки працівниками підрядної організації.
Відзначається, що на споруджуваному криголамі не було жодної системи пожежогасіння.
Крім того, як повідомляють в МНС РФ, виникли труднощі з локалізацією вогню. Зокрема, пожежним довелося відмовитися від гасіння з повітря.
"Там закрите приміщення. Споруджуваний криголам перебуває всередині. Здійснюється гасіння звичайними засобами. Авіацію там не застосовують", – пояснили в штабі пожежогасіння.
За даними МНС, повідомлення про пожежу на "Адміралтейських верфях", де загорівся споруджуваний криголам, надійшло о 19:00 за місцевим часом. Вогонь частково охопив третю і четверту палуби на площі 300 кв. м (загальна площа судна становить 1,2 тисячі кв. м). При пожежі постраждали двоє людей. Один з них госпіталізований і знаходиться в реанімації у важкому стані.
На місці події працювали 110 чоловік і 24 одиниці техніки. Внаслідок пожежі на "Адміралтейських верфях" обгоріли кабелі, обладнання, обшивка технічних приміщень.
Відзначається, що на будівництво величезного криголама Путін виділив 12 млрд рублів (близько 180 млн доларів. – Ред.).
30 грудня 2016 р. криголам був спущений на воду. Тоді, за даними ФГУП "Росморпорт", технічна готовність криголама становила 50%. У серпні 2017 р. судно перевели на добудову на "Адміралтейській верфі" в Санкт-Петербурзі.
22 серпня 2018 р. криголам почав швартові випробування. Добудувати судно планувалося в грудні 2018 р. почати льодові випробування – в березні – квітні 2019 р.
Криголам проекту 22600 призначений для проводки і буксирування кораблів в льодах товщиною до 2 м, а також для виконання рятувальних операцій і підводно-технічних робіт. Може використовуватися в якості пожежного судна.
- Загальна потужність силової дизель-електричної установки – 25 МВт;
- повна водотоннажність – 22 тис. 258 т;
- довжина – 142,4 м;
- ширина – 29 м;
- осадка – 9,7 м;
- швидкість на чистій воді – 17 вузлів (близько 31,4 км/год);
- екіпаж (включаючи спецперсонал) – 128 осіб.
Криголам оснащений двома гвинто-керманичами колонками типу Azipod ("Азіпод", виробник – шведсько-швейцарська компанія ABB) потужністю 7,5 МВт кожна, які дозволяють зберігати управління в повному обсязі навіть при русі кормою в льодах.
Нагадаємо, раніше під час ремонту авіаносця "Адмірал Кузнєцов" був потоплений один з найбільших плавучих кранів в світі,а
саме судно черговий раз зганьбило Росію. Все це сталося через спроби Кремля відповісти на навчання НАТО поблизу Норвегії, хоча авіаносець не можна було виводити з доку.
Нагадаємо, що НП сталася в кінці жовтня. У свою чергу в "Центрі судноремонту "Зірочка" назвали причини події з "Адміралом Кузнєцовим". Голова прес-служби організації Євген Гладишев сказав, що виною всьому можуть бути перебої з електрикою.
Пізніше стало відомо, що пошуки механіка, який зник при затопленні дока крейсера "Адмірал Кузнєцов", припинені. Внаслідок події постраждали четверо робітників, а п'ятий – змінний механік, 1960 року народження – пропав безвісти.