Зробити стартовою
26,42
29,76
РУС

Удар блискавки, десятки жертв і вогнеборці, які запізнилися: що потрібно знати про катастрофу в Москві

Слідчий комітет Росії допускає три головні версії катастрофи літака Sukhoi Superjet 100

У неділю, 5 травня, в московському аеропорту "Шереметьєво" спалахнув літак з десятками пасажирів – пасажирський лайнер російського виробництва Sukhoi Superjet 100. Всі подробиці катастрофи, в якій загинула 41 людина, серед яких двоє дітей, читайте в спеціальному матеріалі сайту "Сьогодні".

Не скинув пальне

"Літак здійснив виліт о 17:50 (за московським часом, збігається з київським – ред.), після цього запросив екстрену посадку і почав розворот, спробував сісти, з першого разу спроба була невдалою, літак пішов на друге коло і здійснив жорстку посадку" , – писали російські ЗМІ.

Приземлитися з першого разу лайнеру не вдалося. З другої спроби пілот ударився шасі і носом літака об смугу, після чого повітряне судно загорілося. По надувних трапах евакуювали пасажирів і членів екіпажу.

Як приземлявся охоплений вогнем лайнер, вдалося зняти на відеоНа знятих кадрах видно, як палаюче повітряне судно їде по злітно-посадковій смузі до повної своєї зупинки. Згідно з інформацією на 19:00, вогонь було повністю ліквідований.

Як з'ясувалося, пожежа повністю знищила хвостову частину літака. Відповідно до початкових даних, які з'явилися через годину після ліквідації пожежі, йшлося про більш ніж десяти постраждалих. Станом на 21:09 в медичних службах уточнили: загинуло щонайменше 13 людей, ще шестеро постраждали. При цьому доля частини пасажирів залишалася невідомою.

Як повідомляло джерело російських ЗМІ в екстрених службах, рятувальники в "Шереметьєво" намагалися знайти тих, що вижив у хвостовій частині літака, що аварійно сів у "Шереметьєво". "Хвостова частина повністю зруйнована. Крізь спотворений метал рятувальники намагаються дістатися до задніх рядів сидінь, де можуть бути постраждалі", – заявив тоді джерело.

О 21:41 з'явилися нові подробиці аварійної посадки літака в "Шереметьєво"льотний екіпаж залишився в живих.

На жаль, серед загиблих опинилися двоє дітей. Про це повідомила офіційний представник Слідчого комітету (СК) Світлана Петренко.

Також стало відомо, що екіпаж аварійного Superjet був змушений приземлитися, не скинувши пального, тому що зв'язок з диспетчерами був втрачений повністю.

"Літак здійснив аварійну посадку з баками, повними пального, тому як після зльоту він провів у повітрі близько 20 хвилин. Це був вимушений захід, тому що зв'язку з диспетчерами у пілотів не було, і здійснювати маневри над Москвою, випрацьовуючи пальне, було небезпечно" , – розповів співрозмовник.

Літак тричі вдарився об смугу, пальне з баків розлилося і спалахнуло, охопивши задню частину фюзеляжу.

Пасажири і валізи

Досить скоро з'явилася неофіційна і досить скандальна версія причини загибелі великої кількості людей. Інформоване джерело російських ЗМІ повідомив, що пасажири нібито загинули через спроби дістати ручну поклажу з багажних полиць.

"Деякі пасажири стали в паніці діставати свої речі з полиць. Це ускладнило евакуацію людей з задніх рядів судна, і вони загинули у вогні. <...> У екстремальній ситуації люди діють машинально, намагаються врятувати особисті речі, не думаючи, що це смертельно небезпечно і для них, і для інших", – розповіло джерело.

За його інформацією, про це свідчать дані попереднього опитування пасажирів. І це незважаючи на те, що пасажирів аварійного Superjet евакуювали майже в 1,5 рази швидше, ніж належить за нормативами. 

"Евакуація пасажирів аварійного SSJ-100 зайняла 55 секунд при нормативі 90 секунд", – розповів офіційний представник "Аерофлоту" Максим Фетісов в ефірі телеканалу "Росія 24" (ВГТРК).

А найбільш холоднокровні пасажири знімали все, що відбувається на смартфони. О 23:58 в Telegram опублікували моторошне відео з салону палаючого літака. На записі видно, як полум'я охопило крило літака. Люди в паніці намагаються залишити салон..


Але вже в понеділок, 6 травня, з'ясувалося, що початкові дані про кількість загиблих були істотно занижені. За даними на 01:17, жертвами пожежі на борту літака в "Шереметьєво" стала 41 людина включаючи одного члена екіпажу. Про це повідомила представник Московського міжрегіонального управління слідчого комітету на транспорті Олена Марковська.

У свою чергу, "Аерофлот" опублікував на сайті список пасажирів, що вижили Superjet, що здійснював рейс SU1492 Москва – Мурманськ. Достовірно відомо, що вижили 33 людини, п'ять з них госпіталізовані. Інформація ще про чотирьох пасажирів уточнюється.

Наводимо весь оприлюднений "Аерофлотом" список тих, хто вижив:

1. Аксьонов Юрій Олександрович

2. Афанасьєв Віктор Юрійович

3. Бабаєв Кирило

4. Ветчінкін Сергій Олександрович

5. Гончаров Володимир Леонідович

6. Грінберг Тетяна Леонідівна

7. Гущина Галина Іванівна

8. Деркунська Олена Петрівна

9. Євменьков Володимир Васильович

10. Єгоров Петро Вікторович

11. Єгорова Наталія Борисівна

12. Зимницький Дмитро Валерійович

13. Кисельов Василь Олександрович

14. Клімов Євген Олександрович

15. Ключнікова Катерина Володимирівна

16. Ковба Олексій Михайлович

17. Марченков Олександр Сергійович

18. Марченкова Юлія Ігорівна

19. Молчанов Олег Миколайович

20. Молчанова Юлія Олександрівна

21. Пріщенко Валерій Дмитрович

22. Пріщенко Денис Валерійович

23. Савченко Михайло Михайлович

24. Ситникова Марина Володимирівна

25. Тихонова Людмила Миколаївна

26. Харінін Дмитро Юрійович

27. Хлебушкін Дмитро В'ячеславович

28. Ціцілін Вадим Олександрович

Госпіталізовані:

1. Белик Тетяна Леонідівна

2. Конник Марина Михайлівна

3. Кузнєцов Сергій Володимирович

4. Печніков Василь Сергійович

5. Шилов Антон Валентинович

"На даний момент завершені аварійно-рятувальні роботи. Служби аеропорту почали проводити заходи з буксирування повітряного судна і ліквідації наслідків події", – повідомили в прес-службі аеропорту.

За фактом події порушено кримінальну справу за статтею 263 КК РФ (порушення правил безпеки руху літака, що спричинило смерть двох або більше осіб).

Слідчий комітет Росії допускаєтри головні версії катастрофи літака Sukhoi Superjet 100, в тому числі і недостатня кваліфікація у пілотів.

"Слідством розглядаються різні версії події, серед яких недостатня кваліфікація пілотів, диспетчерів і осіб, які проводили технічний огляд борту; несправність повітряного судна; несприятливі метеоумови", – заявили 6 травня о прес-службі СКР.

У літак ударила блискавка

Хронологію катастрофи відновив командир літака, який згорів у "Шереметьєво"  - Денис Євдокимов. Запис його розповіді опублікував Telegram-канал Baza


За словами пілота, після зльоту в повітряне судно, що прямувало з Москви до Мурманська, дійсно вдарила блискавка, через що сталася втрата радіозв'язку і перехід літака в режим прямого управління. Радіозв'язок потім вдалося частково відновити, в той же час екіпажу допомогли диспетчери, що задавали курс на виведення на злітно-посадкову смугу.

При посадці швидкість літака, як стверджував Євдокимов, була звичайною.

"Підходили до землі плавно, зі зменшенням вертикальної швидкості до моменту торкання. Не можу сказати точно, чому стався удар об землю. Швидкості було досить, до смуги підходили зі зменшенням вертикальної швидкості згідно з процедурою", – зазначив пілот.

Командир повітряного судна також підтвердив, що літак загорівся після посадки, а не в польоті, як повідомлялося раніше.

"Пожежа, я так розумію, через приземлення. Причина, напевно, в цьому", – припустив Євдокимов.

Картину того, що сталося доповнили свідчення бортпровідниці нещасливого рейсу Тетяни Касаткіної, яка розповіла, що всередині літака вогню не було. Її коментар також був опублікований в телеграм-каналі Baza.

За її словами, літак після зльоту потрапив у хмару, де був град, і в цей момент стався удар зліва по борту.

"У нас вдарила блискавка, був спалах і удар ... Прямо видно було, як спалах електрики, був чорний дим. Екіпаж сказав, що ми повертаємося в аеропорт вильоту ("Шереметьєво"- ред.). Ми летіли і чекали вказівок. Були проблеми зі зв'язком, і коли подзвонив пілот, у нас вже не працювала світлова сигналізація. Потім взагалі нічого не було чутно", – розповіла Касаткіна.

Коли літак зупинився, вона відкрила двері і допомагала пасажирам евакуюватися.

"Люди виповзали, всі почали схоплюватися з крісел і просуватися до виходів, хоча літак ще був на швидкості. Я бачила, як жінка дзвонила комусь, кричала:" Ми горимо, падаємо ". Я вже не дивилася – кожного допомагала евакуювати, кожного за комір витягала", – згадувала бортпровідник.

Дівчина додала, що самого полум'я всередині літака не було, і тільки потім, за розповідями пасажирів, почали плавитися ілюмінатори, коли літак ще котився по злітно-посадковій смузі.

Нарешті, знайшовся очевидець трагедії, який спостерігав катастрофу зовні. За його словами, після посадки літак не менше п'яти хвилин "просто стояв і горів", а поруч не було ні пожежних, ні медиків.

Про це на своїй сторінці в Facebook повідомив гендиректор російського музичного фестивалю Kubana Ілля Островський, який став очевидцем аварії – під час аварії його і інших пасажирів перевозили з одного терміналу в інший.

"Вчорашня трагедія розгорнулася прямо у нас на очах, поки ми їхали вздовж злітної смуги. Літак при посадці уже димівся, чим і привернув увагу пасажирів нашого автобуса", – пише чоловік.

Водночас, за словами Островського, відкрите полум'я охопило лайнер вже після дотику із землею, після чого через вогонь і дим було складно щось розібрати.

"Я був дико здивований тому, що навколо нікого не було. Я бачив такі катастрофи тільки в фільмах і пам'ятаю, як зазвичай на злітній смузі ще до посадки збиралися пожежні, карети швидкої допомоги, рятувальники. Нічого такого тут навіть близько не було", – додав він.

Очевидець стверджує, що після посадки лайнер з пасажирами не менше п'яти хвилин "просто стояв і горів, а полум'я все більше його охоплювало". Перша пожежна машина під'їхала лише через п'ять хвилин після посадки SSJ-100.

"Вогонь був настільки потужним, що неможливо було навіть розібрати тип і розмір судна", – зазначив Ілля Островський.

Сам він нікого не звинувачує в трагедії, яка забрала життя 41 людини, а замість цього висловив співчуття близьким загиблих.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Ви зараз переглядаєте новину " Удар блискавки, десятки жертв і вогнеборці, які запізнилися: що потрібно знати про катастрофу в Москві". Інші Росія дивіться в блоці "Останні новини"

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter
Орфографічна помилка в тексті:
Послати повідомлення про помилку автору?
Повідомлення повинно містити не більше 250 символів
Виділіть некоректний текст мишкою
Дякуємо! Повідомлення відправлено.
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь