Авіасалон у Фарнборо очима українців

21 Липня 2014, 07:20

Відвідувачам авіасалону у Фарнборо представили бюджетний винищувач і дали поміряти "парамотор"

фото: Анастасия Искрицкая

У передмісті Лондона завершився 49 аерокосмічний салон Фарнборо-2014, другий найбільший авіазахід Європи після французького Ле-Бурже. Близько 1500 компаній-учасниць з 40 країн представили досягнення авіаційної та космічної галузі: цивільні літаки, вертольоти, винищувачі, системи безпеки, навігацію, двигуни, інші комплектуючі. За попередніми оцінками, за тижневу роботу виставки – з 14 по 20 липня - її відвідали близько 200 тисяч чоловік. Але рекордним нинішній авіасалон може виявитися з іншої причини: тільки в перший день тут укладено контрактів майже на $42 млрд, що в три рази більше, ніж у 2012-му (захід проходить раз на два роки. - Авт.).

ФІШКИ. На авіасалоні було на що подивитися. Цікавою виявилася новинка американського військового авіапрому - легкий штурмовий і розвідувальний літак "Скорпіон" компанії Textron. Ця розробка була створена всього за 23 місяці і унікальна тим, що відкриває нову еру у виробництві бюджетних машин такого класу, оскільки коштує всього $20 млн при середній ціні аналогів в $60-150 млн. Інтерес відвідувачів викликав і параглайдер (параплан з мотором. - Авт .). "Цей апарат підійде тим, хто мріє про польоти, але не може дозволити собі особистий літак. А ще параглайдер можуть використовувати, наприклад, поліцейські, яким з повітря потрібно обстежити територію. Хоча парамотор здається великим і неповоротким, він простий в управлінні, і може складатися для перевезення в авто", - пояснює представник компанії-виробника Том Брюн. Середня ціна параглайдера - $4-10 тис. Особливу увагу привернув і самий швидкісний автомобіль у світі - Bloodhound. За словами британських вчених, у 2016 році планується встановити новий рекорд швидкості - 1600 км/год. Для цього експерименту спеціально буде створений шлях довжиною 19 км і шириною 3,2 км. Якщо британці встановлять новий рекорд, то, по суті, це стане проривом, оскільки останнє досягнення такого роду було зафіксовано в 1997-му: тоді на авто Thrust була досягнута відмітка 1223 км/год, тобто більше швидкості звуку - 1192 км/год.

А ЩО НАШІ. Український авіапром представили ДП "Антонов", ДК "Укроборонпром", АТ "Мотор Січ". Антонівці кажуть, що не привезли сюди літаків, оскільки готових новинок немає, а везти вже відомі моделі - дорого. Авіабудівники обіцяють наступного року на Ле-Бурже представити нову розробку - Ан-178. Як розповів "Сегодня" директор заводу Микола Подгребельний, його перший політ планується на 2015-й: "Це Ан-12 в старому виконанні за вантажопідйомністю до 20 тонн. Сьогодні у даної машини немає конкурентів у її класі. Тому й новий літак буде користуватися попитом. Ан-178 економічніше і менше, але фюзеляж залишився як у Ан-12. Тобто БТРи, морські контейнери завантажуються без проблем". За словами головного конструктора "Антонова" Григорія Рудюка, українські стенди користуються підвищеним інтересом: "Приходять, ставлять питання про теххарактеристики. Цікавиться Близький Схід, Латинська Америка, Індія, Китай. Наші літаки відомі в усьому світі в ніші вантажного транспорту, тут у нас вже багаторічна репутація одного з найкращих виробників. Цінність антоновської техніки в тому, що літаки невибагливі в обслуговуванні, літають або сідають там, де інші не можуть. Для "вантажівки" це дуже важливо, відповідно, і замовлення на літаки є. Приміром, зараз виконуємо замовлення для кубинців на поставку десяти апаратів. А недавно Казахстан виявив бажання придбати у нас два літаки Ан-148 для МНС - санітарний і штабний".

МАЙБУТНЄ. І все ж чи виявиться майбутнє "Антонова" таким же безхмарним, як небо авіасалону Фарнборо, - авіавиробники не беруться прогнозувати. На думку Миколи Підгребельного, сьогодні підприємству потрібна підтримка держави: "Це світова практика, коли авіапідприємства роблять літаки для уряду. Можемо робити літаки, зокрема для потреб Міноборони. Нам потрібен замовлення хоча б на 4-6 літаків на рік, а це $ 100 млн, щоб йшла базове завантаження заводу. Стабільне замовлення дозволить отримати оборотні допкошти, і тоді завод може розвиватися, що в умовах кризи важливо".



Наші студенти: дивилися Airbus і милувалися дротами



Авіасалон у Фарнборо відвідали і 20 найкращих студентів ХАІ і НАУ, які потрапили сюди завдяки Фонду Бориса Колесникова. Організація влаштувала конкурс "Авіатор" серед талановитих українських студентів, переможці і вирушили на виставку до Лондона. Молодий десант побував в шале концерну Airbus, поспілкувався з українськими авіабудівниками, випробував новинки виставки.

Молодь вирішили здивувати найбільшим пасажирським авіалайнером у світі Airbus А380. Його називають літаючим готелем: тут можуть поміститися 853 людини і, якщо замовник забажає, встановлять ресепшн, душ, номери з ліжками. Правда, не ця начинка цікавила студентів: особливість виставкового літака - дроти, електроніка, ізоляція показані тут без обшивки. "Це наша випробувальна база, причому літак може піднятися в небо. Перш ніж ідею пустити у виробництво, її відпрацьовуємо тут. Приміром, тут перевірявся двигун "Роллс-Ройс", його плануємо використати в наших літаках в 2015-му", - зазначає маркетолог Airbus Зузанна Грекова. "Сподобався пульт бортового інженера, де видно робочі цикли літака і можна ліквідувати перебої", - ділиться студентка ХАІ Олена Думбадзе.

Хлопці та дівчата провели у Фарнборо три дні. "Важливо отримати максимум інформації, адже скоро ми будемо працювати з цими технологіями", - говорить студентка НАУ Вікторія Руденко.

Ви зараз переглядаєте новину "Авіасалон у Фарнборо очима українців". Інші Світові новини дивіться в блоці "Останні новини"

Автор:

Коновалова Христина

Джерело:

"Сегодня"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...