У передмістіЛондоназавершився49 -йаерокосмічнийсалонФарнборо- 2014 ,другий найбільшийавіазахідЄвропи післяфранцузькогоЛе- Бурже.Близько1500компаній- учасниць з40країнпредставилидосягненняавіаційноїта космічної галузі : цивільнілітаки ,вертольоти ,винищувачі ,системи безпеки ,навігацію ,двигуни ,інші комплектуючі .За попереднімиоцінками ,затижневуроботувиставки – з14по 20липня -її відвідалиблизько 200тисяч чоловік.Алерекорднимнинішнійавіасалонможе виявитисяз іншої причини:тільки в першийдень тутукладено контрактівмайжена $42 млрд ,що в трирази більше ,ніж у 2012 -му( захід проходитьраз надва роки.- Авт.) .
ФІШКИ.Наавіасалонібуло на щоподивитися.Цікавоювиявиласяновинкаамериканського військовогоавіапрому- легкийштурмовийірозвідувальний літак"Скорпіон " компаніїTextron .Ця розробкабула створена всьогоза 23 місяцііунікальна тим ,щовідкриває новуеруу виробництвібюджетнихмашин такогокласу ,оскількикоштує всього $20 млнприсередній цініаналогівв $60-150млн.Інтерес відвідувачіввикликав іпараглайдер( парапланзмотором.- Авт. ) ."Цейапаратпідійде тим ,хто мрієпро польоти ,але не можедозволити собіособистийлітак.Ащепараглайдерможуть використовувати ,наприклад ,поліцейські ,якимз повітряпотрібно обстежититериторію.Хочапарамоторздається великимі неповоротким ,він простийв управлінні ,і можескладатися дляперевезенняв авто" ,- пояснює представниккомпанії-виробникаТомБрюн.Середня цінапараглайдера- $4-10тис.Особливу увагу привернуві самийшвидкісний автомобільу світі -Bloodhound .За словамибританськихвчених ,у 2016 роціплануєтьсявстановити новийрекордшвидкості -1600км/год.Дляцього експериментуспеціальнобуде створенийшляхдовжиною19кмі шириною3,2км .Якщобританцівстановлять новийрекорд ,то ,посуті ,це станепроривом ,оскількиостаннє досягненнятакогородубуло зафіксованов1997- му: тодінаавтоThrustбула досягнутавідмітка1223км/год, тобтобільше швидкостізвуку -1192км/год.
АЩОНАШІ. Український авіапромпредставилиДП " Антонов" ,ДК "Укроборонпром" ,АТ " МоторСіч" .Антонівцікажуть ,щоне привезлисюдилітаків ,оскількиготовихновинокнемає ,авезтивжевідомі моделі- дорого.Авіабудівникиобіцяють наступного рокуна Ле- Буржепредставити новурозробку -Ан- 178 .Як розповів " Сегодня"директорзаводу МиколаПодгребельний ,його першийполітплануєтьсяна 2015 -й:"ЦеАн- 12встаромувиконанніза вантажопідйомністюдо 20тонн.Сьогодніу даноїмашини немаєконкурентів уїїкласі.Тому йновий літакбудекористуватисяпопитом.Ан- 178економічнішеі менше, алефюзеляжзалишивсяяку Ан -12.ТобтоБТРи ,морськіконтейнеризавантажуютьсябезпроблем".За словами головногоконструктора"Антонова"ГригоріяРудюка ,українськістендикористуютьсяпідвищеним інтересом :" Приходять ,ставлять питання протеххарактеристики .ЦікавитьсяБлизькийСхід, ЛатинськаАмерика ,Індія ,Китай .Наші літакивідомі в усьому світів нішівантажноготранспорту ,туту насвже багаторічнарепутація одногоз найкращихвиробників.Цінністьантоновської техніки в тому ,що літакиневибагливі в обслуговуванні ,літаютьабосідаютьтам ,де іншіне можуть.Для"вантажівки " цедуже важливо ,відповідно,і замовлення налітакиє.Приміром ,зараз виконуємозамовлення длякубинцівнапоставкудесятиапаратів.АнедавноКазахстанвиявив бажанняпридбати у насдва літакиАн- 148 дляМНС -санітарнийіштабний".
МАЙБУТНЄ.І все жчи виявитьсямайбутнє"Антонова"таким жебезхмарним ,якнебоавіасалонуФарнборо ,-авіавиробникине беруться прогнозувати .На думку МиколиПідгребельного ,сьогодніпідприємствупотрібна підтримка держави :" Це світовапрактика ,колиавіапідприємствароблятьлітакидля уряду.Можеморобитилітаки , зокрема дляпотреб Міноборони .Нампотрібензамовленняхоча бна 4-6літаків на рік ,аце $100 млн ,щобйшлабазовезавантаженнязаводу.Стабільнезамовленнядозволитьотриматиоборотнідопкошти ,і тодізаводможе розвиватися ,що в умовах кризиважливо".
Нашістуденти:дивилисяAirbusі милувалисядротами
Авіасалон уФарнборовідвідалиі20 найкращих студентівХАІіНАУ ,якіпотрапилисюдизавдяки ФондуБорисаКолесникова.Організаціявлаштувалаконкурс"Авіатор " середталановитихукраїнських студентів ,переможціі вирушилинавиставкудо Лондона.Молодийдесантпобувавв шалеконцернуAirbus ,поспілкувавсяз українськимиавіабудівниками ,випробувавновинкивиставки.
Молодьвирішилиздивуватинайбільшим пасажирськимавіалайнерому світіAirbusА380.Його називаютьлітаючимготелем:тут можутьпоміститися853людини і ,якщо замовникзабажає ,встановлятьресепшн ,душ ,номери зліжками.Правда, нецяначинкацікавиластудентів :особливістьвиставковоголітака -дроти ,електроніка ,ізоляціяпоказанітут безобшивки."Ценашавипробувальнабаза ,причомулітак можепіднятисяв небо.Перш ніжідеюпуститиу виробництво ,їївідпрацьовуємотут .Приміром ,тутперевірявсядвигун"Роллс- Ройс " ,йогоплануємо використативнашихлітакахв2015 -му" ,- зазначаємаркетологAirbusЗузаннаГрекова ." Сподобавсяпультбортовогоінженера ,де видноробочіциклилітакаі можналіквідуватиперебої " ,- ділитьсястуденткаХАІОленаДумбадзе .
Хлопці тадівчата провелиу Фарнборотри дні."Важливоотриматимаксимумінформації ,аджескороми будемо працювати зцими технологіями " ,- говоритьстуденткаНАУВікторіяРуденко.