ТОП-10 китайських виробників літаків

15 Січня 2017, 04:45

Як в Китаї справи з авіабудуванням і скільки компаній будують літаки і вертольоти

<p style="text-align: justify;">Chengdu J-20</p>
Chengdu J-20

Останнім часом з'явилася величезна кількість китайських автомобілів. Деякі просто вийшли на міжнародний ринок, раніше виробляючи техніку тільки для внутрішнього споживання. Деякі тільки-тільки з'явилися і несподівано почали домінувати на світових автосалонах, - пише "Популярна Механіка".

Xi’an (Сіань). Один з найбільших авіабрендів країни. Завод був заснований в 1958 році в першу чергу для розробки і виробництва військових літаків, зокрема - винищувачів і транспортників. Остання розробка компанії - транспортний гігант Xi'an Y-20 (на фото), який здійснив свій перший політ в 2013 році, а в червні 2016-го офіційно надійшов у серійне виробництво. На сьогоднішній день в китайську армію надійшло дві таких машини. Вантажопідйомність - 66 тонн, силові агрегати - чотири російських Д-30.

Shenyang (Шеньян). Інший великий гравець військово-повітряного ринку. Завод заснований в 1951 році, а в 1953-му випустив першу продукцію - це один з найстаріших авіазаводів Піднебесної. Цікаво, що Shenyang "грішить" тим же, чим багато китайських автомобілебудівники - "клонуванням" чужих розробок. Скажімо, винищувач Shenyang J-11B вважається неліцензійною копією російського Су-27. На заводі працює близько 20 000 чоловік. На знімку - багатоцільовий винищувач п'ятого покоління Shenyang J-31, який здійснив перший політ в 2012 році (серійне виробництво очікується в 2018-му).

Shaanxi (Ханьчжун). Компанія, заснована в 1969 році і кілька років тому остаточно поглинута корпорацією Xi'an зі збереженням колишнього виробництва під власним брендом. Продукція Shaanxi – це неліцензійні копії літаків КБ Антонова. Найбільш ходова модель, яка виробляється з 1974 року Shaanxi Y-8, є копією Ан-12 (виробництв якого в Україні припинився ще в 1973-м). Shaanxi Y-8 існує щонайменше в 44 варіантах і експлуатується, крім Китаю, збройними силами М'янми, Пакистану, Судану, Танзанії і Венесуели. Раніше експлуатувався ще і Шрі-Ланкою, але всі три шрі-ланкійських машини потрапили в авіакатастрофи.

Hongdu (Наньчан). Військово-виробнича компанія, заснована в 1951 році і раніше працювала під брендом Nanchang. Основна продукція - це навчальні літаки для тренувань військових пілотів. Остання показана модель (на знімку) - навчально-бойовий надзвуковий Hongdu L-15, який здійснив перший політ в 2006 році і надійшов на ринок в 2010-му (на озброєння прийнятий ще трьома роками пізніше). Сьогодні, крім Китаю, замовлений ще Замбією і Венесуелою.

Harbin (Харбін). Заснований в 1952 року авіазавод, що виробляє вертольоти і літаки - як власної розробки, так і копії різної якості, наприклад, ліцензійний бразильський бізнес-джет Embraer Legacy 600. Найбільш відомий і поширений з лінійки компанії багатоцільовий вертоліт Harbin Z-9 (на знімку), ліцензійна копія французького Eurocopter AS365 Dauphin, що виробляється з 1994 року.

Guizhou (Гуйчжоу). І ще один виробник військової техніки, але більш молодий, заснований лише в 1993 році. Серед продукції - військові винищувачі, навчальні літаки, безпілотники, авіаційні двигуни. На знімку основна модель компанії, винищувач Guizhou JL-9. Модель зробила перший політ в 2003-му, в серію надійшла в 2013-му і сьогодні, крім Китаю, замовлена армією Судану. Цікаво, що на експорт літак поставляється під назвою FTC-2000 Mountain Eagle.

Comac (Шанхай). Найбільший китайський виробник цивільної авіації. Компанія заснована в 2008 році в рамках відродження виробництва цивільних літаків в Китаї (до того всі невійськові літаки закуповувалися за кордоном), а в червні 2016 року в серійне виробництво надійшов перший цивільний авіалайнер Comac ARJ21, що зробив перший політ вісьмома роками раніше. Існує чотири модифікації літака; ARJ21 замовлені, крім Китаю, авіакомпаніями з Лаосу, Малайзії, Індонезії та інших країн.

Chengdu (Ченду). Заснований в 1990 році розробник і виробник військової техніки. Історія заводу, правда, почалася раніше, ще в 1956-му, коли в Ченду почали виробляти винищувач J-5 за радянською ліцензією. Згодом компанія будувала безліч моделей за ліцензіями різних компаній, в тому числі американських. Остання власна розробка - це поставлений на озброєння в 2015 році винищувач п'ятого покоління Chengdu J-20 (на фото)

Changhe (Цзіндечжень). Один з провідних вертольотобудівників Китаю, заснована в 1969 році компанія Changhe, сьогодні будує не тільки власні машини, але і елементи для американських вертольотів Sikorsky. На знімку - ударний вертоліт CAIC Z-10, розроблений КБ Камова на замовлення китайського уряду. CAIC в даному випадку - абревіатура повної назви Changhe, Changhe Aircraft Industries Corporation. Вертоліт вперше піднявся в повітря в 2003 році, на озброєнні з 2012-го.

Yuneec (Шанхай). В першу чергу ця компанія добре відома своїми дронамі, квадрокоптерами цивільного призначення. Вона бере участь у виставках світової електроніки, її продукція вільно продається в магазинах. Але у Yuneec є відділення, яке спеціалізується на виробництві легких електролітаків – це взагалі одна з небагатьох недержавних компаній-авіавиробників в Китаї. На знімку – представлена в 2009 році модель Yuneec International E430. Правда, з серійним виробництвом у Yuneec поки не ладиться – попередні замовлення є, але поставки вже кілька разів переносилися на наступний рік.

Ви зараз переглядаєте новину "ТОП-10 китайських виробників літаків". Інші Світові новини дивіться в блоці "Останні новини"

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

Загрузка...
Загрузка...