Останнім часом з'явилася величезна кількість китайських автомобілів . Деякі просто вийшли на міжнародний ринок , раніше виробляючи техніку тільки для внутрішнього споживання . Деякі тільки – тільки з'явилися і несподівано почали домінувати на світових автосалонах , – пише "Популярна Механіка".
Xi’an (Сіань).Один з найбільших авіабрендів країни . Завод був заснований в 1958 році в першу чергу для розробки і виробництва військових літаків , зокрема – винищувачів і транспортників . Остання розробка компанії – транспортний гігант Xi'an Y – 20 ( на фото ) , який здійснив свій перший політ в 2013 році , а в червні 2016 – го офіційно надійшов у серійне виробництво . На сьогоднішній день в китайську армію надійшло дві таких машини . Вантажопідйомність – 66 тонн , силові агрегати – чотири російських Д – 30 .
Shenyang (Шеньян).Інший великий гравець військово – повітряного ринку . Завод заснований в 1951 році, а в 1953-му випустив першу продукцію – це один з найстаріших авіазаводів Піднебесної . Цікаво , що Shenyang " грішить " тим же , чим багато китайських автомобілебудівники – " клонуванням " чужих розробок . Скажімо , винищувач Shenyang J – 11B вважається неліцензійною копією російського Су – 27 . На заводі працює близько 20 000 чоловік . На знімку – багатоцільовий винищувач п'ятого покоління Shenyang J-31 , який здійснив перший політ в 2012 році ( серійне виробництво очікується в 2018-му ) .
Shaanxi (Ханьчжун).Компанія, заснована в 1969 році і кілька років тому остаточно поглинута корпорацією Xi'an зі збереженням колишнього виробництва під власним брендом. Продукція Shaanxi – це неліцензійні копії літаків КБ Антонова. Найбільш ходова модель, яка виробляється з 1974 року Shaanxi Y-8, є копією Ан-12 (виробництв якого в Україні припинився ще в 1973-м). Shaanxi Y-8 існує щонайменше в 44 варіантах і експлуатується, крім Китаю, збройними силами М'янми, Пакистану, Судану, Танзанії і Венесуели. Раніше експлуатувався ще і Шрі-Ланкою, але всі три шрі-ланкійських машини потрапили в авіакатастрофи.
Hongdu (Наньчан).Військово – виробнича компанія , заснована в 1951 році і раніше працювала під брендом Nanchang . Основна продукція – це навчальні літаки для тренувань військових пілотів . Остання показана модель ( на знімку ) – навчально – бойовий надзвуковий Hongdu L – 15 , який здійснив перший політ в 2006 році і надійшов на ринок в 2010-му ( на озброєння прийнятий ще трьома роками пізніше ) . Сьогодні , крім Китаю , замовлений ще Замбією і Венесуелою .
Harbin (Харбін).Заснований в 1952 року авіазавод , що виробляє вертольоти і літаки – як власної розробки , так і копії різної якості , наприклад , ліцензійний бразильський бізнес – джет Embraer Legacy 600. Найбільш відомий і поширений з лінійки компанії багатоцільовий вертоліт Harbin Z – 9 ( на знімку ) , ліцензійна копія французького Eurocopter AS365 Dauphin , що виробляється з 1994 року .
Guizhou (Гуйчжоу).І ще один виробник військової техніки , але більш молодий , заснований лише в 1993 році. Серед продукції – військові винищувачі , навчальні літаки , безпілотники , авіаційні двигуни . На знімку основна модель компанії , винищувач Guizhou JL – 9 . Модель зробила перший політ в 2003-му , в серію надійшла в 2013-му і сьогодні , крім Китаю , замовлена армією Судану . Цікаво , що на експорт літак поставляється під назвою FTC -2000 Mountain Eagle .
Comac (Шанхай).Найбільший китайський виробник цивільної авіації . Компанія заснована в 2008 році в рамках відродження виробництва цивільних літаків в Китаї ( до того всі невійськові літаки закуповувалися за кордоном ) , а в червні 2016 року в серійне виробництво надійшов перший цивільний авіалайнер Comac ARJ21 , що зробив перший політ вісьмома роками раніше . Існує чотири модифікації літака ; ARJ21 замовлені , крім Китаю , авіакомпаніями з Лаосу , Малайзії , Індонезії та інших країн.
Chengdu (Ченду).Заснований в 1990 році розробник і виробник військової техніки . Історія заводу , правда , почалася раніше , ще в 1956-му , коли в Ченду почали виробляти винищувач J – 5 за радянською ліцензією . Згодом компанія будувала безліч моделей за ліцензіями різних компаній , в тому числі американських . Остання власна розробка – це поставлений на озброєння в 2015 році винищувач п'ятого покоління Chengdu J-20 ( на фото)
Changhe (Цзіндечжень).Один з провідних вертольотобудівників Китаю , заснована в 1969 році компанія Changhe , сьогодні будує не тільки власні машини , але і елементи для американських вертольотів Sikorsky . На знімку – ударний вертоліт CAIC Z – 10 , розроблений КБ Камова на замовлення китайського уряду . CAIC в даному випадку – абревіатура повної назви Changhe , Changhe Aircraft Industries Corporation . Вертоліт вперше піднявся в повітря в 2003 році, на озброєнні з 2012 – го .
Yuneec (Шанхай).В першу чергу ця компанія добре відома своїми дронамі, квадрокоптерами цивільного призначення. Вона бере участь у виставках світової електроніки, її продукція вільно продається в магазинах. Але у Yuneec є відділення, яке спеціалізується на виробництві легких електролітаків – це взагалі одна з небагатьох недержавних компаній-авіавиробників в Китаї. На знімку – представлена в 2009 році модель Yuneec International E430. Правда, з серійним виробництвом у Yuneec поки не ладиться – попередні замовлення є, але поставки вже кілька разів переносилися на наступний рік .
Читайте також:
- Відеохіт: на борту літака побилися пасажири
- Запатентований новий український танк
- У Таїланді на авіашоу для дітей розбився винищувач
- "Антонов" показав посадку транспортного літака в пустелі
- Літак НАТО провів розвідку біля російських рубежів – росЗМІ
- Крах Ту-154: в Росії остаточно відкинули версію теракту