Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Гавайці повстали проти телескопа на священній горі

16 липня, 18:11

Пристрій паплюжить їх землю, вважають остров'яни

Гавайці обурилися планами спорудити величезний телескоп на горі Мауна-Кеа, з обсерваторії на якій вже зробили чимало відкриттів в області досліджень космосу.

Корінне населення острова шанує гору як священну і вважає, що будівництво зачне цю землю, тому вони оточили підніжжя гори і не пускають на вершину спецтехніку.

Прихильники 1,5-мільярдного проекту кажуть, що завдяки телескопу вчені зроблять важливі наукові відкриття, а Гаваям це будівництво принесе нові економічні можливості.

Установка одного з найбільших на північній півкулі телескопів повинна була початися ще п'ять років тому. Але будівництво було зупинено через протести. Тепер влада погрожує протестувальникам арештами.

"Нам сказали, що прийде поліція, щоб звільнити це місце від протестувальників. Напевно, поки передумали. До нас приїжджав мер поговорити. Не розумію, чому нас виганяють: ми ж не заважаємо нікому, просто проводимо церемонію", – каже лідер протестувальників Кеалоха Пісціотта.

Раніше "Сьогодні" повідомляли про радіотелескоп УТР-2, який є найбільшим і найдосконалішим у світі інструментом радіоастрономічних досліджень. Він знаходиться на Харківщині і був відкритий 1969 року.

Нагадаємо також, що раніше орбітальний телескоп "Хаббл" зміг зафіксувати найдеталізованіший знімок космосу розміром 34372×19345, що становить 664 мегапікселі, а важить такий знімок 1,6 ГБ.

Загрузка...