В раковій пухлині вчені знайшли недорозвинений організм

9 Квітня 2018, 01:24

Дослідники знайшли в раковій пухлині недорозвинений шлунок, кишечник і 12-палу кишку

<p style="text-align: justify;">Фото: Depositphotos</p>
Фото: Depositphotos

Група вчених з Університету Дьюка в США виявили в злоякісної пухлини легень недорозвинений шлунок, дванадцятипалу кишку і тонкий кишечник.

Як повідомляє видання Science Alert, дослідники проаналізували понад тисячу випадків недрібноклітинного раку легенів, який є найпоширенішим різновидом злоякісних пухлин легенів.

Вчені визначили рівні РНК (первинних продуктів активної ДНК) таких генів, як SOX2 і NKX2-1. Останні кодують транскрипційні фактори – молекули, які активують ряд генів і беруть участь в забезпеченні або скасуванні пластичності злоякісних тканин.

В результаті пухлина стає пластичною, тобто може змінюватися під впливом навколишнього середовища і ставати несприйнятливою до лікарських препаратів.

Вчені показали на мишачій моделі, що зниження активності NKX2-1 перенаправляє розвиток клітин пухлини легенів на шлях, не пов'язаний з формуванням легеневої тканини. В результаті всередині ракового новоутворення можуть формуватися тканини, характерні для шлунково-кишкового тракту.

Клітини легких починають перетворюватися в клітки шлунка і кишечника. Це відбувається через те, що при розвитку ембріона легені і травна система формуються з одних і тих же клітин-попередниць.

У гризунів, у яких був зменшений рівень NKX2-1, клітини раку легенів починали виробляти травні ферменти. Активація онкогена SOX2 впливала на формування тканин дванадцятипалої кишки, а робота фактора KRAS – тонкої і товстої кишки.

Нагадаємо, раніше вчені успішно видалили хворобу Альцгеймера з організму лабораторних мишей, а результати цього революційного дослідження можуть бути покладені в основу розробки перших по-справжньому
дієвих ліків проти старечого недоумства.

Також ми писали, що вчені з'ясували,  що оптимістичні люди менш схильні до ризику серцево-судинних захворювань. Такими є результати дослідження американських вчених, після обробки даних про 4,9 тисячі жителів США латиноамериканського походження. На думку вчених, ця група найбільш вразлива, тому що не всі знають англійську, а знайти іспаномовного лікаря буває нелегко.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter